måndag 27 augusti 2007

Sovrumsprojektet är igång...

Var ledig igår och passade på och städa och tömma sovrummet-har i nästan ett år planerat att måla sovrumsväggarna vita, men har som alltid haft något annat på gång, men nu!!
När allt var tömt och jag förberett för målning så pockade "gummorna " på uppmärksamhet .Moa kom med sin favoritleksak sedan sommaren, en röd snögubbsliknande gummigrej-tittade uppoffrande på mig-så det var bara att gå ut och leka! Micke hade hockeycup hela dagen men orkade inte åka in ochj se match idag-det är roligare när serien börjar!
Idag är jag egentligen också ledig men får en försäljare kl 12.00 så jag åker in och gör julinköp .
Målar sovrummer första varvet och det blir redan mycket bättre...Då vi byggde stugan var det mysigt med träpanel men nu när vi bor här permanent är jag så less.Det blir så mycket ljusare med vitt-och träet lyser igenom i alla fall.Vi har haft långa disskussioner om det ska målas eller inte, men jag tror att när Micke ser rummet sen så kommer han att hålla med mig!
Åker in till jobbet till 11.00 så Lea hinner käka innan Veronica kommer men hon ringer och är försenad till 13.00 så jag hämtar mamma och vi åker och hälsar på Hilja som ligger på Tårneå sjukhus.
Hon har blivit så tunn-nästan genomskinlig...väger 45kg men med tanke på att hon fyller 88 den 28 Okt så är hon rätt pigg ändå.Hon klagar på värk i ett ben och hon ligger på observation men egentligen tror jag att hon är rädd att bo ensam sedan hon ramlade förra året.Det är så grymt att bli isolerad i hemmet som gammal men med de köer som finns till åldringsboende så måste man vara halvdöd för att få plats!( I stället för att flytta dit då man är pigg och kan få vänner och trivas)
Tur att jag hälsade på Hilja INNAN jag gjorde inköpen!! Det kommer så många nya dofter så jag fick prova 6-8 olika och det blev en salig blandning-hade nog inte varit någon höjdare att gå in på ett sjukhus efter det! ( inte för att gamlingar har allergier-det är vi och de yngre som har det)
Handlade snabbt på vår byahandel ICA LAXEN-är så tacksam att vi har den för det går så fort på vägen hem- och skyndade mig hem för att laga bruna bönor med bacon , det är så gott och det är så länge sedan vi hade det.
Målade sovrummet ett andra varv-snyggt! Ska kolla i morgon om det behövs ett tredje varv.
Nu är det dags att gå och sussa, Molly sussar redan i min famn,hon vill alltid ligga i famnen om jag är vid datorn.(antagligen har Jenny vant henne med det) Micke muttrar lite att det inte går att läsa i Jennys rum, dar vi sover medans jag fixar vårt rum, eftersom det är så dålig belysning. (men det är nog bara för att jag börjat måla-karlar!!) Nu ska jag lägga mig nöjd eftersom jag fått så mycket gjort!
( Johan ringde och frågade hur man får bort gräsfläckar från jeansen-hade väl haft någon uteaktivitet under nollningen-det är så kul att höra att han trivs)
Oj-höll på att glömma- GRATTIS Annika till vinsten på 30 000 I kök på HTH !! Det var super att det blev du när ni håller på att bygga!! Sov Gott.....

2 kommentarer:

Familjen Ermling sa...

Oj så kul att det äntligen händer lite här! :) hade nästan gett upp hoppet. Önskemål är bilder... vill ju se att mina små damer har det bra och inte går upp alltför mycket i vikt när ni skämmer bort dom! :) Hälsningar från Jenny, Anton och Tilda(?)

Anonym sa...

Tack för gratulationen.
Kul att ditt sovrumsprojekt är på gång.