onsdag 12 mars 2008

ASPLÖVEN KVALAR MOT ALLSVENSKAN !!

Kul dag på jobbet med fortsatta Yves Saint Laurent Make-Up :er av Tina. Otroligt sprallig tjej som höll på att fnissa ihjäl sig då hon av två kunder ( en tonåring och en sextioåring) fick höra: Inte på en Tisdag ! - då Tina undrade om man kunde hitta på nå´t roligt här i Happis på kvällen...ta en öl någonstans kanske...

Nej - här har vi inte kul på Tisdagar! Och när hon ändå tog sig till GulaschBaronen efter jobbet så råkade hon ut för vår "favorit" ( 15gånger per dag) som hade kommit fram och sagt
-Jag är törstig - bjud på en drink! ...så det tänker hon nu prova hemma säger hon - för så gör ni väl här i Norrland.Inga krusiduller här inte!

Det tog inte många sekunder innan vi förstod VEM hon råkat ut för!! Så det har blivit många skratt under dagen...

Slutade 15.00 och blev bjuden på mat och tårta av bror min som fyller hela 60år idag!

GRATTIS HELGE !


Vi höll till hos mor och far eftersom han inte ville ha gäster eller fest.

Kl 17.00 stod jag utanför Arena Polarica tillsammans med ett 30 tal andra för att säkert få en bra plats och rätt snabbt fylldes hallen med tillåtna 800 pers!Höll plats till Anki och Wigert som jag lyckades lura med! Tack för sällskapet!! Hoppas ni fick blodad tand...



Johan ringde att han var på väg med fyra kompisar så jag la undan biljetter till dom och höll plats och till slut kom dom till andra perioden eftersom det varit dimma efter vägen.

Asplöven fick två snabba mål i första perioden men sedan var det jämt och spännande till slutet då Asplöven vann med 5-3 i detta sista möte mot Örebro...




SÅ NU ÄR ASPLÖVEN KLARA ATT KVALA MOT ALLSVENSKAN !!

Det är så härligt att dom får njuta av det här - jag vet ju hur många timmar med jobb Gubben min lägger ner på det här...Hjärta och själ , planera träningar och stressa från jobb till träningar utan middag...men jag vet ju också att han älskar varje sekund!




Nu ska jag hoppa i säng...det var fint att få se Johan även om det bara var för en stund!

Suss gott på Er alla...

1 kommentar:

Anonym sa...

Så nu förlåter du gubben din, för alla kvällar du fått sitta ensam.

Jag måste skriva och berätta att jag själv slog på text tv:n vid 21.00 och sen satt jag och Jocke och glodde på resutatet.Första resultatet var 3-2 och jag gissade att det kan inte vara länge kvar av matchen.Sen byttes det till 5-3 hoppsan vad det trillar in mål tänkte vi.
Vi satt och vänta på slut resultatet med spänning.
Grattis Micke,Asplöven !!