söndag 27 januari 2013



Igår var det en händelserik dag. Det var dags för den årliga företagsgalan och i år var det extra kul eftersom jag var nominerad till " Årets Nyföretagare". Festen i år var i Kukkolaforsen. Var glad över nomineringen men trodde egentligen inte att jag skulle vinna då tex.  Eijas Villa Vital (som tar hand om pappa) och Per Innala med Bothnia båtutflykter också var i samma grupp....
Och man KAN ju inte tävla egentligen utan alla som startat företag borde fått samma uppskattning...
Men då dom började läsa upp juryns motivering så , oj vad glad jag blev!!
Det känns verkligen i hjärtat att så många helt osjälviskt och utan missunnsamhet varit så glada för min skull. 
Micke hade ju egentligen hockeyhelg i Luleå med Norrbottens Ishockeyförbund men han smet så han hann precis till middagen. Jag kom redan med 17.00 bussen med några av tjejerna i "Företagsam kvinna " gänget. Bastubussen kallades den ochn några badade men jag och Maria satt och myste vid brasan och smuttade på lite rött.
Det blev en trevlig minnesrik kväll.
Det var extra roligt att jag fick priset av Therese som blev förra årets Nyföretagare.  Vi träffades ju på ett så roligt sätt...
Då vi förra året satt på galan och hörde vilka dom nominerade var så sa jag till Micke:
-Tygern ,  vad är det?  Och då kikade Therese fram bakom mig och sa:  - Det är jag!
Tänk, då visste vi inte att vi skulle bli vänner...

Idag har jag bara myst... Varit och grattat Annsi och handlat med gubben och nyss blev jag bjuden på hemmagjord pizza.
Livet är rätt skönt... Det enda jag saknar är att jag inte kunde ringa Mamma och berätta om gårdagen. Pappa blev dock jätteglad. Han har ju alltid velat att jag ska öppna eget så jag är glad att han hann uppleva det. Kram.../ Cathi

Inga kommentarer: