fredag 15 mars 2013

Harmoni...


Jag hade en annorlunda upplevelse då  jag hade ett möte med Regina Mäki för ett tag sedan...
I och med att mamma gick bort så hastigt och då jag var barnvakt i Umeå  (Jenny och Anton var med innebandyn i Prag)  då det hände , så har det känts som att jag missat det på nåt sätt. Jag vet att jag ej hunnit dit även om jag varit hemma men på nåt sätt så har jag inte riktigt kunnat släppa det...
Vi pratade om mycket och det känndes på nåt sätt bra då jag lämnade Regina. Bland annat sa hon att hon känner en inre harmoni hos mig och det känns faktiskt så...Hon sa att jag sprider glädje på mitt jobb , och det hoppas jag att jag kan göra eftersom jag FÅR så mycket glädje av alla kundkontakter.
Jag och gubben min har det bra och jag trivs så med att dona på i butiken. Många tycker att jag jobbar ju så mycket , men egentligen har jag ju alltid jobbat mycket och på "dåliga tider" då jag jobbat inom "Handels" i hela mitt liv... På Jala var jag helledig var 4 helg. Jag jobbade lör , nästa helg sön , nästa helg lör och sön och sedan helledig. Nu är jag ledig på lör efter 14.00 - till Mån. 11.30 - och det känns bra.
Att öppna eget i sig är ju tufft. Dessutom är det en tuff bransch med tuff konkurrens , inte minst med näthandel... Min styrka är att jag älskar detta jobb och har kunskapen efter många års jobb. Men ingenting är säkert och jag kan ej ta ledigt eller bli sjuk.
Men jag hoppas och tror att fler och fler börjar tänka efter då de handlar.Visst är det enkelt att beställa presenter , julklappar m.m  på nätet MEN - Vill vi ha tomma spökstäder utan butiker eller bör vi kanske försöka gynna dom vi har?  Jag tycker att det känns som att många redan tänker så. Har så otroligt många gulliga kunder som jag är så otroligt tacksam för. En som var in idag skulle till Maxi och handla men påpekade att hon ville gynna mig när det gällde kosmetikan och en gammal tant är så gullig ...Hon tittar in då och då och köper något (ibland får jag för mig att hon köper utan att behöva) och innan hon går så säger hon: -Jag hoppas det går bra för dig!
Det var en som frågade om jag känt av missunnsamheten än - men nej , det har jag inte. Jag har inte räknat med att bli rik på detta och är tacksam om jag kan leva på mitt jobb. Jag tror ärligt inte att det är avundsjuka mot detta. Dom flesta vet att jag jobbar hårt och att det inte är en dans på rosor. men jag är lycklig , och det tror jag syns.
Regina sa även att jag blivit mer mottaglig för det andliga , och det vet jag att jag har... Det känns också bra. Ja, det var lite tankar så här en Fredag kväll - eller rätt mycket tankar ;)
Tror jag slutar där , kram  Cathi

Inga kommentarer: