torsdag 20 april 2017

                                                    
 
<3 p="">
                                                           <3 p="">
 <3 p=""> Oj , så länge sedan jag kikade in på bloggen sist !!
Just  nu har jag en lugn stund i butiken och snön vräker ner utanför...
Vi har haft en superfin Påskhelg med hela familjen samlad.  Soligt på dagarna och kallgrader på nätterna så det har varit fin skare i pulkbacken och efter isen.
Har varit extra ledig Tisdag och Onsdag efter Påsk för att riktigt kunna mysa hemma <3 p="">Vi har åkt pulka i sandgropen , pimplat , grillat korv i stranden och byggt snöiglos samt spelat en massa spel. så kul nu när Tilda och Theo kan spela dom mer avancerade spelen.
Tiden går så otroligt fort!!  Känns som igår då vi spelade med Jenny och Johan under alla lov <3 p="">   Tiden går fort i alla sammanhang då jag firar 5 år med  Butiken nu den 11 Maj !
Är såå glad att jag tog steget och öppnade eget. Dessa år har varit så otroligt givande och jag har verkligen vuxit som människa. Visst har jag jobbat mycket men dessa år hade jag aldrig velat vara utan :)
Pappa fyller 91 år i Oktober och pga en liten stroke han hade förra året så har han utvecklat Vasculär Demens.  Det går väldigt upp och ner ...  Vissa dagar är han klar och minns allt och andra stunder kan han säga att han övernattat i en skogskoja mm.  Det är så svårt att släppa taget och man griper efter varje stund han är klar. Hittills har han aldrig glömt oss i familjen och han är väldigt kärleksfull och mån om oss <3 p="">Just nu är han sen 3 månader tillbaka på ett korttids och väntar på ett rum på något ställe med dygnetrunt personal. Tyvärr är dessa platser en bristvara i Haparanda. Vi hoppas på en plats på Södergården där han och Mamma bodde sista tiden .  Pappa har sedan Mamma gick bort i Aug. 2011 , haft lägenhet på Trygghetsboendet och där träffat Hulda , som i år fyller 89år .
 Hon hade lägenheten brevid men flyttade in hos pappa. Så nu hoppas vi att Pappa får boende på Södergården så att Hulda har lätt att hälsa på honom. Dom är båda ledsna på varsitt håll då dom ej kan vara tillsammans. Som det är nu så har brorsan ställt upp och skjutsat henne dagligen  , han är verkligen helt otrolig på att ställa upp !
Annars flyter livet på som vanligt... Micke jobbar kvar på Kalix tele24 och jobbar mycket precis som jag. Dessutom har han tagit på sig posten som ordförande i Norrbottens Hockeyförbund vilket medför resor kvällar och helger
Johan lever , bor och jobbar i Luleå. Han fick jobb direkt efter att ha läst till systemvetare och jobbar kvar där än. Han fyller 30 i år - HUR nu det gick till då jag ej själv känner mig äldre än det  ?!!
Jenny , Anton och barnen bor i Umeå. Jenny fick också jobb direkt efter utb. och jobbar som  sjukgymnast på Tegs Vårdcentral samt  med att ta hand om  Dalens Innebandyherrar då hon är specialicerad på idrottsskador.
   Då jag skrollar och läser gamla inlägg så har det hänt något nytt nästan vid varje inlägg.
Nu känns livet rätt lugnt och behagligt - men man vet ju aldrig ... :)
/ Cathi



 

Inga kommentarer: