söndag 9 mars 2008

Igår ledig Lördag och idag ledig Söndag...



Igår var det den Internationella kvinnodagen - så Grattis alla kvinnor !!


Var som sagt ledig igår med hemmamys med tjejerna på morgonen - Micke åkte till Örebro på Fredag morgon för att kriga och se om det blir kval till allsvenskan - men tyvärr förlorade dom mot Örebro 4-5. Så nu måste dom vinna hemma på Tisdag om det ska bli match Onsdag!!

Vid 11.00 var jag och handlade med mamma - inte så lätt för dom nu när Maxi är utanför stan...
Sedan kom mor och far på lunch och vi kollade världskuppen ( fast jag "vilade ögonen" en liten stund)

Senare var vi och hälsade på hos Hilja - så härligt att se henne skratta...hon fyller 89år till hösten men hon är så mycket piggare nu än förra vintern! Och helt klar i tankarna - tycker bara att det är så synd att hon är så mycket ensam. Tror att senilitet inte skulle finnas om alla gamla slapp vara ensam...

Kollade Andra chansen till Melodifestivalen och var väldigt nöjd med resultatet - Sibyl och Nordman gick vidare !! Fattar ej snacket nu på morgonen att det skulle vara nå´n "anti-Carola kampanj" på gång ?? Låten var inte överlägsen i år och då spelar det ingen roll att Carola sjunger!!!

Nu på morgonen har jag tvättat fönstren i vardagsrummet ( på insidan) och hängt upp mina vita gardiner - så skönt att få ett ljust rum igen - VÅRKÄNSLOR!!
Hämtade gubben från vägskälet halv 10 - dom flög ju ner och åkte tåg upp. Lite sliten är han nog för han ligger på soffan och vilar...

Pratar med Jenny på msn nu samtidigt som jag skriver det här...

Skriver kanske mer ikväll...

Inga kommentarer: