tisdag 18 mars 2008

Kort sammanfattning...

på Fredag efter jobbet tog vi med oss pizza och hälsade på hos L8. Har dåligt samvete för att det inte blir oftare , så nu när vi för en gångs skull bägge slutade 18.00 så passade vi på...

När vi for hem så plockade vi upp Ellen som skulle sova över till Lördag - Sebbe och Julia skulle tävlingsdansa i Rovaniemi och Ellen orkar inte följa med varje gång. På Lördag jobbade jag 9.00 - 16.00 och Ellen höll koll på Micke! Dom hade tagit med Skrovmål och käkat med Disa på Lunden.

När Sussi kom och hämtade Ellen på kvällen så stannade Sebbe och sov över till Söndag.(Han ringde från Rovaniemi och frågade om det var ok)

På kvällen var det final i schlagerfestivalen och segraren blev Charlott Perelli med "Hero" - själv gillade jag Nordman och Sanna Nielsen...men "Hero var bra den också...

På förmiddagen spelade jag och Sebbe "Ticket to ride" och sedan blev det lunch ute - dvs. grillad kor , mackor och fika på verandan eftersom det var strålande sol!


Mippe och tjejerna kom också och grillade med oss och vi var ute flera timmar...



Molly njuter av solen




Sebbe busar med Moa




Julia och Ellen leker på isen- Mippe kollar in ev. pimpelställe


Igår Måndag åkte jag in till stan och tog en lång promme med tjejerna innan jag började jobba 11.00. Det var en ovanligt lugn dag igår och jag smet redan 16.00 - käkade hos mamma och tog tjejerna på promme och efter att ha plockat upp Lea och "paparazzin" Sofia så var det dags för Vardagslydnad med Molly i Tårneå. Det gick bra , Molly var jätteduktig!

Pratade med Johan på väg hem och han hade hittat sitt pass så det är ett bekymmer mindre...

Just ja - har glömt att skriva att vi bokat resa till Schweiz 11 - 17 / 4 och Johan kommer med.
Håller på att längta ihjäl mig !! Då kan vi ta med oss bagage när vi åker hem så Jenny , Anton och Tilda slipper ta med sig SÅ mycket den 26:e när dom kommer...

Pratade ett bra tag med Jenny på Skype på kvällen...

Nu åker jag till stan på ett tag - är egentligen ledig men jag ska till distriktssköterskan och bli av med stygnen kl. 10.00 och sedan ska jag till Asplöven kansliet och köpa förköpsbiljetter till återstående hemmamatcher. Dom släpps idag och köper man alla ( 150kr/st) så får man boka plats!

Dessutom får jag besök av Peter på Elizabeth Arden så jag jobbar några timmar idag...

Om jag orkar så skriver jag några rader ikväll...

Inga kommentarer: