torsdag 17 april 2008

Summering av Schweizveckan...

Det har inte blivit nå´t bloggande i veckan...det har bara varit så fint att umgås HELA familjen !!

Det är inte klokt vad Tilda har hunnit utvecklas sedan jag såg henne sist...och nu har hon lindat Moffa också runt lillfingret!

Vår början med superväder höll i sig på Söndagen också då vi tog det lugnt och strosade i Uster , klättrade bl.a upp på berget som ligger helt nära Kanalweg där ermlings bor, för att se den fina utsikten. Det var så varmt ännu då vi kom hem att vi solade på balkongen ett bra tag (morfar längst och utan skjorta så han hann få färg redan) Det tråkiga var att när vi skulle sova så kom jag ihåg att jag glömt handväskan på parkbänken vi käkade glass på!! Vilken tur att jag hade plånbok och mobil i fickan och passet i resväskan!!!!

På Måndag hyrde vi bil och åkte iväg till Italien.Otroligt vackert landskap i Alperna, varvat över och igenom i alla dessa tunnlar - den längsta St.Gotthard är ca: 20 km lång !!
Tyvärr så var vädrets makter inte på vår sida- det regnade HELA dagen!
Vårt mål var Milano ( Anton är ett stort MILAN fan och såg fram emot att besöka deras butik)

Staden var full av vackra papiga byggnader bl.a Domkyrkan mitt i staden...
Alla värstingmärkes butiker var samlade mitt i stan ex. Prada, Gucci , D&G, Armani, Versage, Ferrari hade t.o.m riktiga bilar inne i sin...Sen såg det lite kul ut då det plötsligt i guldbokstäver stod : Mc Donalds ! (mitt i allt)

Tilda var så duktig hela dagen - hon sov och medans vi var i Milan butiken blev hon hungrig så Jenny frågade om det var ok att hon matade henne där och det var "no problem" - så efter mat var hon hur nöjd som helst igen!

Vi hade problem att hitta ett matställe då nästan alla hade siesta mellan 14.30-19.00!!
Vi ville absolut pröva en äkta italiensk pizza och till slut hittade vi ett ställe som hade öppet och det smakade super!!Dessutom hade dom dom infravärme utanför så vi fick värme trots regnet!
En Irish Coffe till efterrätt gjorde att jag höll mig varm länge efteråt...

På Tisdag höll vi oss hemma förutom en tur i Uster då vi fyndade skor(jag köpte 2par finskor - gräddvita och svartvitprickiga pumpsmodell) medans Morfar och Tilda var hemma...

På Torsdag jobbade Anton(han hade tagit ledigt Mån och Tis) och vi antra åkte in till Zurich och där åkte vi ut på en båttur runt Zurich. Tilda fick alltså sin första båttur - vi har konstaterat att hon har gjort det mesta: Fötts utomlands,åkt bil, buss,tåg,båt och om en dryg vecka ska hon flyga för första gången ...
På kvällen var det packning som gällde...vi fick med oss 4extra väskor att ta med hem för att underlätta Jennys , Antons och Tildas hemresa.

I morse kom Rolf och Kathrin och hämtade oss till flyget - dom är så otroligt gulliga och ställer upp - ska bli trevligt att träffa dom i sommar -dom är nämligen bjudna till brölloppet/dopet.
Rolf skulle med samma flyg som vi för att se Innebandy slutspel i Stockholm.

När jag ringde mamma från Arlanda fick jag höra att Moa och Molly rykt ihop på Söndag och att Pappa och Helge försökt sära på dom - det hade tydligen bliviordentligt slagsmål och Helge har haft Molly hos sig hela veckan!
Är glad att dom inte talade om det för mig på Söndag för det hade förstört resan...nu kändes det som att jag inte orkade vänta på flyget hem!!
Vet inte - men TROR att Molly blivit kaxig när vi var borta och hon fick "hjälp" av tvåbenta...

Efter att vi lämnat av Johan på studentrummet så susade vi hemåt...
Helge hade Molly i sin bur i Helges bil och Moa fick komma och möta oss(behöver jag säga att hon var lycklig) Sedan fick Moa gå in medans jag tog ut Molly som knappt hann hälsa utan rusade mot huset och sökte Moa...Alla andra gick in och jag stannade ute med Molly och när hon nosade efter gottis i snön så släppte jag ut Moa och efter lite nosande var allt som vanligt...
Eller kanske inte helt...Molly är lite avvaktande och ligger lite ifrån Moa ...
Tur nog så är jag hemma med dom i morgon - jobbar först på Söndag!

Nu har jag och gubben "bastat av oss resdammet" och det var riktigt skönt !

Nya bilder finns i Fotoalbumet

Här får ni kika på en liten videosnutt med Morfar och Tilda...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Längtar att få se dina bilder från resan.
Hoppsan så tjejerna rök ihop!
Kul med filmsnutten.
Kolla mailen,jag skriver.

Cathi sa...

Oj, glömde lägga till i bloggen att det finns foton på pixbox !