söndag 19 oktober 2008

Sköna Söndag...

Härligt slö Söndagsmorgon...frukost vid Tv´n , lite fotvård och lite pälsvård för Moa...

Vi hade Tommy och Lena på besök i går kväll och eftersom Anton hade bortamatch så kom Jenny och Tilda också och hälsade på.Jag och Jenny bastade medans morfar och Tilda lekte.(Morfar hade redan bastat innan jag kom från jobbet)

Efter 12.00 var vi och satte ett evighetsljus på Farfars grav och sedan hämtade vi Tilda på prommenad.Riktigt mysigt fastän det var fuktigt och kallt...Tilda somnade rätt snabbt så vi rullade ut henne på L8as balkong medans vi hälsade på hos henne en stund.

Hon fick ett evighetsljus till balkongen och så får hon använda vår infravärme eftersom vi inte behöver den under vintern.Hon röker på balkongen och trots att vi fixat vindskydd och värme så skadar det inte med lite extra.

På eftermiddagen var vi hos Ermlings och blev bjudna på middag - jättegott!!

Vi leker med Tilda innan maten...



Molly flåsar bredvid - hon börjar bli riktigt "TJOCKIS" nu...bara ett par veckor kvar !


Det är så spännande ...hur många valpar och hur många hanar och tikar...Har funderat på namn , men vill nog se krabaten innan vi bestämmer namn.

När vi åkte hemåt så var det 1 minusgrad och becksvart - vintern är verkligen på väg...
-Trots att jag såg en lustig sak igår...när jag och Jenny gick till bastun så märkte jag att rosen på Rumbas grav hade fåt fyra nya rosor - helt otroligt - den har börjat blomma en andra gång...

Inga kommentarer: