tisdag 14 oktober 2008

Blodfattiga jag...

Ledig idag och eftersom Ermlings lånat min bil och varit till Boliden/Skellefteå några dagar , så skjutsade Micke mig till stan innan han åkte vidare till Kalix och jobba...

Och jag tog mig äntligen i kragen och var till vårdcentralen för provtagning av blodstatus - och tur var nog det - jag hade nämligen 100 i blodvärde!! Sköterskan bokade läkarbesök till en timme senare och när jag lämnade vårdcentralen hade jag järntabletter och en skickad remiss till Sunderbyn för borttagning av livmodern - så SKÖNT att äntligen ha tagit beslutet! Nu känns det som att jag inte orkar vönta EN DAG till...Dom här två sista åren har varit pest & pina!!

Sen bokade jag tid till 12000 mila service för bilen , bytte Disas BH och lekte sedan med Tilda så Jenny och Anton fick städa och packa undan i källarförrådet.


Tilda vet hur man stilar på foton...


Var även till resebyrån och bokade två veckor till Phuket - vi åker den 31 Mars ,Gubben och jag ( hoppas bara Sunderbyresan är gjord till dess) - det blir underbart med lite värme och sol!

Nu är det John Blund som väntar - får skylla på blodvärdet ( ej åldern) att jag är trött redan nu...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter verkligen härligt...2veckor till phuket.
Det är ni välvärda båda två du och gubben, med tanke på allt ni gett för hockey ungdomarna i Haparanda!
Grattis än en gång!!!

Cathi sa...

Tackar...har ju länge tänkt på en resa med gubben - men det har som inte blivit av...
Skärgården har ju varit "vår grej" sista åren...
Men det ska bli super...men hörde att det är skottlossning mellan Thailand och Kambodja just nu...men det är ju ett tag kvar...Ses i morgon...

Mallu J sa...

Skulle inte vara helt fel med en resa till värme..men jag får nog vänta några år till att Jenna blir lite större...Men sååå kul att du vann resan och att ni kan åka iväg och njuta av värmen. Och tur med ditt läkarbesök,det är ju absolut inte konstigt om man är lite extra trött ibland med ett blodvärde på 100.Men det gåt ju fort upp med järntabletter.Ha det gott & vi syns!!

Anonym sa...

Nu hittade jag hit...det tog ett tag :)

Jag såg längre ner att du lånat en text av mig, och det gör absolut ingenting, det var bara helt riktigt !!! Det är så man skall göra tycker jag, hittar man något man tycker om så skall det vara fritt fram att använda.

Vad kul att ni vann 2:a priset och får er en resa till varmare breddgrader, underbart.