torsdag 15 januari 2009

2 lediga dagar...

Var ledig i går men vaknade tidigt som vanligt då Melker ville ut redan vid 06.00. i och för sig spelade det ingen roll eftersom vi ändå skulle till stan rätt så tidigt- hade nämligen bikat vaccineringen (Tvinrex för Thailandsresan) till kl 10.00.Moa och Melker var hos mamma och pappa under tiden.

Får se hur vaccinationen verkar...fick veta att man kan bli trött,illamående,allmänt hängig, i vissa fall t.o.m få feber. - Tur man hade två lediga dagar på raken!

Passade på att bona golven i lägenheten när jag ändå var i stan och väntade på min massagetid kl. 14.00.(dålig planering med vaccination och massage samma dag-nu fick hon undvika att röra vänster arm) Behövde verkligen massage och det kändes att jag hoppat över i December-klippte Mickes hår på Lördag och hade problem att hålla upp höger arm , hade så spänt i nacken och mellan skulderbladen!


...och i dag har jag fixat köksgardiner...men direkt när dom kom upp känner jag att jag inte är en "mönster människa" - jag gillar enfärgade gardiner, suck!
Nåja det blev "vårigt" och dom är korta - så Melker inte når upp!

Ska ut en stund med Moa och Melker men det blir nog en" kortis" eftersom det är 19,4 grader kallt just nu! Skönt med en dag utan några "måsten"...hej så länge...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin bild på Moa o Melker
längst upp på din blogg !

Är det fotat med nya kameran?

Det blev fint med nya vår gardinerna.

Cathi sa...

Jep det är nya kameran - men jag har många finesser kvar att lära mig...
Nja...gardinerna - dom har jag inte vant mig vid...
Ha en bra ledig dag i dag - och så kommer ni och hälsar på mig när jag kommit hem från sjukan...kramar